Notes


Guestlist: Impossible possible love
20 november 2007, 21:03
Filed under: All, Guestlist

Plötsligt bara hände det, jag stod inne på Nathalie Schuterman och kände hur fjärilarna började fladdra i magen, hur jag blev så där torr i munnen och skruvande i kroppsrörelserna. Där var den! Precis framför mig låg den, i mjukaste cashmere och med en färg som fick min blick att flacka, så fanns den bara där.
Mina händer darrade när jag rörde vid den, den där alldeles alldeles perfekta koftan. Jag var kär. Men koftan var från Marni och vi kommer ju från helt olika ekonomisk bakgrund, minst sagt.

Så varför är kärlek till plagg, så ofta impossible love?

Precis som känslan när du träffade mr/miss perfect, två dagar innan språkresan var över i tonåren, eller som när killen som gav dig ”den blicken” på tunnelbanan visar sig ha ”den flickvännen”.
Precis så är det oftast när du träffar rätt i festplaggsletandet eller helt enkelt bara råkar stöta ihop med en potentiell sambo till garderoben.

Förälskar du dig i ett plagg är det oftast för dyrt, i fel storlek eller passar helt enkelt inte din kroppstyp. Och så har vi ju de där tillfällena när godisbitarna till fynd (med helt ok pris) dyker upp framför ögonen, självklart samma månad som du renoverar badrummet eller är på väg på ditt livs shoppingtripp till New York.

Här gäller det att inte misströsta, på samma sätt som killen som gav dig ”den blicken” ibland visar sig vara lika intresserad av dig. Så kan vintageblusen vara i din storlek, Prada kan ha rea och du kan hitta drömkappan tre dagar efter lön.

Ok, denna gång kommer nog min love affair med Marnikoftan förbli omöjlig, och hur tråkigt det än känns, är det fantastiskt att tänka på de gånger då kärleken träffar rätt.
Hon vill ha han, han vill ha henne och jag har råd med tröjan.

Kärlek är fantastiskt och är det omöjligheten som gör den värd att jaga efter?

/Micke


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

