Notes


Best of… 2007
29 december 2007, 00:34
Filed under: All, Best of...
best-of2007.jpg

Dags för en liten summering av året som gått. Högt och lågt! Here we go!

Resan till New York i februari kommer alltid vara ett härligt minne. Trots den fruktasvärda kylan (som vi verkligen inte var beredda på) så blev både jag och Rille förälskade i staden. Dessutom fyndade jag några av mina bästa inköp under resan. Plexiringen inhandlades på MoMA, MbyMJ-jeansklänningen, den söta päronklockan och MbyMJs plastballeriaskor hos Marc by Marc Jacobs på Bleeker street, på Century 21 tokfyndade jag ett par jazzskor från Marc Jacobs huvudlabel(!) och Casioklockan hittade jag i en liten skön butik i Williamsburg.

Ett av mina bästa köp under 2007 är 70´s jeansen från Topshop. Sköna som ett par mjukisbyxor och funkar till det mesta. Ett annat fantastiskt köp är See by Chloé-kjolen (bild saknas) som verkligen har lågt PPA ;) Ett annat plagg som verkligen använts flitigt under 2007 är t-shirt i olika former. Favoriterna är de från MbyMJ men även Threadless sköna och roliga tryck samt en vit, tunn och underbar från Carin Wester ligger bra till. Linnet från See By Chloé är så välanvänt att jag inte vet om det kommer att palla en säsong till :(

På jobbet är jag känd som tjejen med halsduk. Typ. Och det är inte så konstigt med tanke på att H&M Trends grå eternity shawl nästan alltid sitter kring halsen.

Tidigt i våras fick jag tag på Whyreds t-shirtklänning som användes väldigt flitigt och säkert kommer att göra det även denna vår. När det gäller Acnes Jasna var det kärlek vid första ögonkastet och efter en månads trånande (missade första omgången som sålde slut) fick jag tag på ett par svarta skönheter. Jag ångrar inte en sekund att jag slog till till slut.

Vårt lilla byggprojekt ute på Söderholm tog fart under våren och sommaren 2007. Det kommer att bli ett litet paradis när vi är klara och jag längtar redan till i maj då vi kan fortsätta.

Jag kommer även minnas 2007 som året då den ekologiska trenden växte sig stark och definitivt kom för att stanna. Jag är ingen miljökämpe eller absolutist men det är naturligt för mig att välja ekologiska alternativ när det finns möjlighet. Idag väljer jag automatiskt ekologisk mjölk när jag handlar ex. Och jag gillar verkligen utveckligen av utbudet av ekologiska produkter.

Hemma står Kartells lampa Take står på TV-bänken och det kommer den att få göra många år framöver. Likaså de underbara kuddarna, Estrid Ericsons elefanter och Josef Franks teheran, från Svensk tenn som ligger i soffan. Det lönar sig att köpa klassiker.

Och till sist min MacBook som nog faktiskt är ett av de bättre köp jag gjort. Ever. Alla kategorier.


1 kommentar so far
Lämna en kommentar

Jag har försökt ringa dej men du svarar inte=/ Sover du inte än? Skorna är super fina.

Kommentar av ann-katrin




Kommentera

