Notes


Best of… Biograf
03 januari 2008, 22:57
Filed under: All, Best of...

Jag gillar att gå på bio. Fast jag gör det alldeles för sällan. Man hinner glömma bort mellan gångerna hur gott det luktar, hur förväntningarna ligger i luften och hur mysigt det är att få kliva in i värmen och mörkret och bara njuta av en (förhoppningsvis) bra film.
Den abslout bästa och mysiga biografen som jag vet om är Victoria på Götgatan i Stockholm. Den har kvar den där klassiska charmen med biljettkassa och ett litet café i foajén. Jag gillar också att det inte finns så många salongar och att salongerna inte heller är så stora. Det gör att det blir lite intimare och mysigare att se filmen. Victoria byggdes 1936 och det anar man fortfarande i delar av inredningen.

Att man dessutom kan beställa en rättvisemärkt och ekologisk latte innan man går in i salongen gör ju inte heller saken sämre direkt.


1 kommentar so far
Lämna en kommentar

[…] har länge velat se Wes Anderssons omtalade film Darjeeling Limited. Igår var en perfekt dag att krypa in i biomörkret på. Jag blev inte besviken. Filmen är skruvad, rolig, tragisk, varm, tankfull och alldeles […]

Pingback av The Darjeeling Limited « Notes




Kommentera

