Notes


H&M+DAA=FAA
06 februari 2008, 15:00
Filed under: All

För 100 år sedan påbörjade jag ett inlägg om H&Ms samarbete med FAA. Jag hann aldrig posta det innan samarbetets lansering. Det såg iaf ut ungefär så här;

Under våren har H&M ett samarbete med Designer Against AIDS (DAA) och lanserar en mindre kollektion för både tjejer och killar. Syftet är att sprida kunskap om HIV/AIDS. Kollektionen kommer att finnas på H&Ms alla ungdomsavdelningar samt i webbshoppen från och med februari 2008.

De artister som deltar i ”Fashion Against AIDS” är Rihanna, Chicks on Speed, Good Charlotte, Henrik Vibskov, Jade Jagger, Justice, Katharine Hamnett, My Chemical Romance, Rufus Wainwright, Scissor Sisters, The Cardigans, Tiga, Timbaland och Ziggy Marley. Artisterna deltar utan ersättning och 25 procent av intäkterna från kollektionen går till HIV/AIDS-förebyggande projekt över hela världen, i regi av DAA och YouthAIDS, Population Services Internationals (PSI) HIV/AIDS-förebyggande verksamhet som når mer än 600 miljoner unga människor i 60 länder.

Min favorit ur kollektionen är Katharine Hamnetts tryck i stora, svarta blockbokstäver på vit botten med budskapet ”STOP AND THINK” och jag gillar även Henrik Vibskovs tryck: BANG! BANG! BANG!.

Som vanligt kan du läsa mer här och även se en film med intervjuer med de deltagande artisterna.

tee_hamnett.jpg

Och eftesom jag gillar Katherine Hamnetts tee så slog jag till på den innan jag åkte till London. Nu vet ni det. Sent omsider.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

