Notes


Sweeney Todd
21 februari 2008, 00:00
Filed under: All, Sett & läst & hört

Bild: Virgin Media

För en dryg vecka sedan bänkade jag och R oss framför Tim Burtons Sweeney Todd. Jag var beredd på fullskalig splatterfilm och hade bunkrat upp med både täcke och kudde…
Precis när filmen börjar ringer det en klocka i mitt huvud om att det här ju faktiskt är en musikal från början. Något lugnare vågar jag släppa mitt krampaktiga grepp om filten ;) Anyway – jag tyckte filmen var klockren! R å andra sidan tyckte den var så seg att han somnade i halvtid… Vad jag ska dra för analys av det vet jag inte. Se den och avgör själva vettja.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

