Notes


Tillbaka i sadeln
27 april 2008, 10:55
Filed under: All, IRL

Jag har ont. I rumpan. Och axlarna. Och ryggen. Och låren. Och knäna. Och fotlederna. Och vaderna. Och ryggen.

Fast det gör absolut ingenting. Anledningen till smärtan är nämligen en 2h lång ridtur i fantastiskt vacker miljö på Djurgården. Jag var faktiskt riktigt nervös innan vi kom iväg. Det var 10 år sedan jag satt av en häst senast. 10 år. Det är lång tid. Även om jag innan den dagen red mer eller mindre varje dag. Har både haft egen häst och tävlat andras. Men tänk att det sitter i. Som att lära sig cykla… Fast jag upptäckte att mina skänklar var ovanligt fladdriga. Och mina händer inte lika burna utan lite för tippade… Men styrkan och stoltheten. Den kan man aldrig ta ur en hästtjej. Och det var skönt att få bekräftat.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

