Notes


Bitterfittan
08 juni 2008, 21:20
Filed under: All, Sett & läst & hört

Jag har precis slagit ihop Maria Svelands bok Bitterfittan. Jag blev nyfiken på den här boken först på grund av den något annorlunda, kaxiga och feministiska(?) titeln. Men när jag läst ett antal sidor blev jag mest stressad och arg. Fan, vilken bitter människa tänkte jag om huvudpersonen. Och ja – hon är bitter. Men det tar sig och när jag slog ihop boken kände jag till slut ngt slags lugn. Människor mår dåligt ibland. Det tillhör männskligheten. Men det blir bättre. Det tillhör också männskligheten. Hoppas jag iaf!

Läs den! Men ge inte upp för lätt!


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

