Notes


The Witch of Portobello
26 juli 2008, 00:16
Filed under: All, Sett & läst & hört

Paulo Coelho fullständigt trollband mig med hans bok Alkemisten och jag hade därför ganska höga förhoppningar när jag började läsa The Witch of Portobello. Tyvärr grusades mina önskningar kanska snart. The Witch of Portobello är nog helt enkelt lite för mycket hokus pokus för min smak. Och storyn tar liksom aldrig fart. Visst har den en hel del fina och tänkvärda bitar som ex;

”Re-programme yourself every minute of each day with thoughts that make you grow. When you´re feeling irritated or confused, try to laugh at yourself. Laugh out loud at this woman tormented by doubts and anxieties, convinced that her problem are the most important thing in the world.”

Fast det räcker inte. Iaf inte för mig. Just nu.


Kommentera so far
Lämna en kommentar



Kommentera

